Vertrek van de Finger Lakes Area - Reisverslag uit Letchworth, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Vertrek van de Finger Lakes Area - Reisverslag uit Letchworth, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Vertrek van de Finger Lakes Area

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

19 Juni 2017 | Verenigde Staten, Letchworth

Het regende bij het opstaan nog steeds. We vertrokken gelukkig naar een andere bestemming in de hoop dat het weer daar beter was. De komende twee dagen gaan we gescheiden verder. Marie-José, Peter, Frans en Henny gaan naar de Niagara Falls en overnachten in de buurt. Marianne en ik hebben deze imposante watermassa zowel aan de Canadese als aan de Amerikaanse kant al gezien. Daarnaast moeten we zuinig zijn met de milages, want we hebben maar 2000 miles “ingekocht” bij het verhuurbedrijf en daar komen we dichtbij in de buurt. Voor de miles boven de 2000 brengt Road Bear $0,45 per mile in rekening. Daarom zijn wij rechtstreeks naar het Letchworth State Park gereden, waar de rest van het gezelschap morgen naar toe gaat.

Letchworth State Park wordt de Grand Canyon van het oosten genoemd. Het grootste verschil met de Grand Canyon zijn de vele bomen en bossen in de omgeving en het witte gesteente in plaats van het rode gesteente. Zoals in de meeste state parks in de buurt kun je ook hier tal van activiteiten doen zoals fietsen, wandelen, zwemmen, kanoën en raften. Door het park loopt de Genesee River. In de lente staat er veel water in de rivier, maar nu was het peil erg laag. De zuidkant van het park heeft de meeste attracties en daar gaan we morgen naar toe. Vandaag hebben we ons beperkt tot de noordkant met de Mt. Morris Dam als grootste bezienswaardigheid. Je zag nu alleen de dam zelf, want water was er nauwelijks.

• 21 Juni 2017 - 15:23

Jan Van Den Bosch:

Hoi Marianne en Sjaak,

Wat een mooie reis. Mooi om jullie zo te volgen met jullie foto's erbij.
    Fijn om vanachter onze computer of I-pad jullie belevenissen mee te maken.
    Geniet nog van de dagen dat jullie onderweg zijn want voor je het weet zit je weer in, op dit moment snikhete Eindhoven.

Groetjes,

Marion en Jan