Over de Kancamagus Highway naar Lincoln - Reisverslag uit Franconia, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Over de Kancamagus Highway naar Lincoln - Reisverslag uit Franconia, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Over de Kancamagus Highway naar Lincoln

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

12 Juni 2017 | Verenigde Staten, Franconia

Het was nog niet de 13e, maar Frans had wel pech met de camper. Op het eerste gezicht leek het of de accu van de camper niet goed werkte, want er was binnen geen stroom. Een camper heeft twee gescheiden accusystemen, één voor de motor en één van de koelkast, vriezer, lampen etc. We konden nog niet terecht bij de helpdesk en zijn aangereden naar onze volgende bestemming in Lincoln. Deze plaats ligt aan de westkant van de White Mountains. De rit ging over de 34,5 mile Kancamagus Highway van Conway naar Lincoln. Langs deze weg heb je diverse bezienswaardigheden: Lower Falls, Albany Bridge, Rocky Gorge, Sabbaday Falls etc. De Lower Falls hadden we gisteren al bezocht. Vandaag zijn we gestopt bij de Rocky Gorge, de Kancamagus Pass en de Hancock Overlook. Rocky Gorge is een picnic area met een kleine waterval en de Kancamagus Pass is met 870 m het hoogste punt van deze highway. Bij de Hancock Overlook hebben we geluncht en zijn daarna doorgereden naar de Country Bumpkins Campground in Lincoln. Na aankomst hebben we contact gezocht met de verhuurder van de camper en zij zorgen dat er morgen iemand komt kijken naar de problemen met de camper van Frans en Henny.

We hebben deze week ook gezelschap van duizenden motoren op de weg, want van 10-17 juni wordt de Laconia Bike Week in New Hampshire gehouden. Dit betekent dat er allerlei motoren met mensen van diverse pluimage rondrijden. Het is wel even wennen om iedereen op de motor te zien in T-shirt en korte broek. Van motorkleding en helm hebben ze volgens mij nog nooit gehoord, tenminste niet in deze week.