Op weg naar Provincetown - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Op weg naar Provincetown - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Op weg naar Provincetown

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

07 Juni 2017 | Verenigde Staten, Provincetown

Uiteraard wilden wij ook naar Provincetown gelegen op het noordelijkste puntje van Cape Cod. Het stadje, door velen in de regio ook wel “P-town” genoemd, is een toeristenbestemming, vooral bekend om zijn witte stranden, zijn oude centrum en de vele kunstenaars die er wonen. Het huidige Princetown werd in 1700 gesticht als een vissersdorp. Na de Amerikaanse Revolutie werd het een belangrijk centrum van de visserij en walvisvangst in de wateren rond Cape Cod. In de afgelopen jaren is P-town een bekend centrum geworden voor homoseksuelen, zowel voor vaste bewoners als voor toeristen. Dit heeft Princetown een nieuw energieke sfeer gegeven, terwijl in andere delen van Cape Cod de oude sfeer vervlakt is onder invloed van de commerciële toeristenindustrie.

Het was vandaag eindelijk weer zonnig geworden. Na het inchecken op de Coastal Acres Campground à raison van $75 per nacht (!) hebben we buiten in de zon een lekkere borrel gedronken. Gelukkig blijven we hier maar 1 nacht. Anders wordt het wel een erg dure vakantie. ’s Avonds heerlijk vis gegeten in de Lobster Pot. Cape Cod staat bekend om zijn Clam Chowder (zie gisteren) en lobster ofwel kreeft. Lobster hebben we overgeslagen, maar de andere vissoorten smaakten ook verrukkelijk.