Laatste dag in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Laatste dag in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Laatste dag in New York

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

02 Juni 2017 | Verenigde Staten, New York

Dit was de laatste dag van ons verblijf in New York. Morgen gaan we in Middletown (New Yersey) onze campers ophalen. Peter, Marie-José, Frans en Henny hebben de 2e dag van hun Hop on Hop off bus ticket gebruikt om Central Park en Harlem te bezoeken ofwel Uptown Manhattan. Wij zijn naar Liberty Island gevaren om het Vrijheidsbeeld te bewonderen en daarna naar Ellis Island waar begin vorige eeuw de immigranten per boot aankwamen. Maar dat staat allemaal in het reisverslag van gisteren.

’s Middags hebben wij de Staten Island Ferry genoem om een kort bezoek aan Staten Island te brengen. Ik ken dat uit mijn NCR/AT&T tijd. Mijn kantoor was toendertijd gevestigd in Lincroft in New Yersey. Ik vloog dan naar JFK en ging met de huurauto over de Verrazano Narrow Bridge via Staten Island naar Lincroft. Staten Island bestond vooral uit vervallen straten met white trash. Nu verschijnen er hippe tenten en een reuzenrad. In 2018 wordt vlakbij de St. George Terminal (aankomst ferry) het New York Wheel geopend, met 192 meter het op een na hoogste reuzenrad van de wereld.

Op dinsdag na hebben we prachtig weer gehad met temperaturen ruim boven de 20 graden. Alles bij elkaar een prima tijd in New York.

• 05 Juni 2017 - 09:01

Karlijn:

Leuk vader en moeder, ik ben weer helemaal bijgelezen. Leuk om jullie avonturen te lezen. Benieuwd naar jullie camperavontuur nu. Liefs Karlijn