Williamsburg - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Williamsburg - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Williamsburg

Door: Peter van Aken

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

24 Juni 2017 | Verenigde Staten, Williamsburg

Williamsburg
Vanmorgen een eerste verrassing: Marie-José en Peter hadden een lifter aan boord, een klein grijs muisje. Na wat gewinkel kregen we het beestje naar buiten en dachten we het te hebben opgelost, maar in de loop van de middag kwam van onder het dashboard een klein kopje toch nog maar eens kijken. We laten het voorlopig maar even zitten en stoppen voedsel e.d. wat beter weg. De weg naar Williamsburg verliep voorspoedig zodat we rond een uur op onze camping aankwamen. Snel wt gegeten en toen met de bus naar het oude plaatsje. Williamsburg is eigenlijk een groot openluchtmuseum met gebouwen uit de 18de eeuw, het was de hoofdstad van de Engelse kolonie hier nog voor de vrijheidsoorlog. Het weer werkte goed mee met temperaturen van boven de 30 graden. We hebben deze middag vooral even geproefd en gaan morgen opnieuw hier naar toe. Rond 8 uur konden we, mede door een heel vriendelijke buschauffeur nog net de laatste bus halen naar de camping. Het valt toch wel erg op hoe vriendelijk en geduldig de mensen zijn; zowel in het verkeer als op andere plaatsen wordt altijd rekening gehouden met de ander. Sta je te wachten dan stopt men gewoon, zelfs als je voorrang zouden kunnen hebben!! Een verademing vergeleken met andere plekken. Die buschauffeur pastte zijn eigen route een heel klein beetje aan zodat wij toch onze laatste bus konden halen.