Shenandoah NP - Reisverslag uit Shenandoah, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Shenandoah NP - Reisverslag uit Shenandoah, Verenigde Staten van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Shenandoah NP

Door: Peter van Aken

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

23 Juni 2017 | Verenigde Staten, Shenandoah

Shenandoah NP.
De planning is om een bezoek te brengen aan Williamsburg, maar de afstand daar naar toe is gewoon te groot. Dus hebben we tussenstop ingepland in het Shenandoah National Park. We hadden een camping op het oog maar bij aankomst aan de ingang van het park bleek dat deze camping in verband met een renovatie was gesloten. Meteen werd er al gemeld dat de tweede camping in de rij eigenlijk geen plek meer had en dat al om 13.00 uur!! Toch maar het park ingereden en dat was zeker de moeite waard. Het is een relatief smal maar langgerekt park waarvan de doorlopende weg van ca 100 mijl grotendeels over de kam loopt van de bergrug. Kortom een mooie route langs zeker 100 verschillende uitzichtpunten met allemaal een schitterende blik op de valleien aan beide zijden van de kam. We hebben er toch maar een aantal overgeslagen zoals je zult begrijpen. Uiteindelijk aangekomen bij de derde camping in het park was ook die net voor onze aankomst volgeboekt! Moesten we toch weer zo'n 22 mijl door het park (max snelheid 35 mph), maar om 17:00 kwamen we op de laatste camping aan en daar was nog plaats gelukkig. Vanavond weer een barbecue met een aansluitend kampvuur. Gezelligheid ten top.....